Top Social

Pääsiäinen Pohjanmaalla

sunnuntai 20. huhtikuuta 2014
Hyvää pääsiäispäivää kaikille täältä Seinäjoen Ylistarosta ! Eilen lähdettiin Antin, mummon ja Nallen kanssa pikkureissuun Pohjanmaalle ja tänään onkin jo suuntana Tampere, koska huomenna pitää olla skarppina Tapparaa kannustamassa. Ajattelin kertoa mun pääsiäisen kulusta kuvien avulla.
 photo DSC_0146_zpsb72b0459.jpg
Ihania keväänmerkkejä alkaa olla ilmassa ! Lämpimien säiden lisäksi joka puolella kukkii kukkia, mikä on aina ollut mulle sellainen kevääntulon selvin merkki. Pienenä, kun löysi ensimmäisen leskenlehden takapihalta, tiesi että nyt on kevät.
 photo DSC_0137_zps03f497e9.jpg
Lisää kukkia ! Mummon veli oli jättänyt meille ihanan pääsiäiskakun, mitä on suklaaherkkujen lisäksi nautittu oikein olan takaa. Yritän epätoivoisesti pääsiäisen jälkeen aloittaa karkkilakon, lähinnä haasteena mulle itselle. Ihan hyvä joskus koetella mihin pystyn :D
 photo DSC_0154_zps78d7ff01.jpg  photo DSC_0165_zpsdcf78c96.jpg
Ennen illan pääsiäiskokkoa mentiin katselemaan vähän Ylistaroa, eli kierrettiin sillat. Kierroksen päätteeksi oli aika käydä vielä isomumman haudalla Komialla kirkolla. Ylistaron kirkko on musta ehkä kaunein kirkko minkä oon nähnyt ! Siinä ei oo liikaa kaikkea, niinkuin kirkoissa tuppaa olla, mutta se on silti tosi komee ilmeistys.
 photo DSC_0195_zps66084db5.jpg
Illalla oli tiedossa vielä vähän pääsiäisperinteitä Ylistaron asemalla. Asemalla poltettiin perinteinen pääsiäiskokko ja moikattiin tuttuja ja mummon serkkuja, joita tuntuu olevan joka toinen joka vastaan kävelee. Oon muutamaan kertaan aiemmin ollut pääsiäiskokolla Virtojen Liedenpohjassa, mutta siitä on jo kulunut pari vuotta. Oli kiva tunnelmoida pääsiäistä perinteisissä merkeissä !
Tältä näytti mun pääsiäinen tänä vuonna, ja huomenna vietetäänkin viimeistä lomapäivää. Miten teidän pääsiäinen on sujunut ?
1 kommentti on "Pääsiäinen Pohjanmaalla"

Kiitos kaikista kommeteista :)!