Top Social

Off to Bremen

torstai 17. heinäkuuta 2014
DSC_0023
Mä oon tosi onnekas, nimittäin mulla on tän kesän jännittävin juttu vielä edessä. Mulle heräsi talvella ajatus, että olisi ihanaa päästä kesällä jälleen reissuun, kun olen kuitenkin kiinnostunut näkemään erilaisia paikkoja ja matkustamaan varsinkin ulkomaille. Kaksi kesää sitten mulla ja rakkalla mummollani oli pieni summer trip Saksaan Bremeniin, jossa meidän sukulaisiakin asuu. Ajatus matkasta yksin 17-vuotiaana tuntui kuitenkin kaukaiselta, koska tiesin että perheen kanssa loma reissu ei ollut suunnitelmissa. Hylkäsin ajatukset kesän unelmamatkasta.
bremen2 Talven taittuessa kevääseen ajatus matkasta nousi jälleen mieleen. "Poikaystävän kanssa ollaan oltu jo kohta kaksi vuotta ja ikää kesällä 17, enköhän mä pärjäisi?" Siitä se ajatus lähti. Kysäisin mummolta ohimennen, että mitäs luulet, ottaisivatko ne siellä Bremenissä meidät pariksi päiväksi majoitukseen. Mummon vastaus oli myöntävä ja niin asia varmistettiin- me voidaan kesällä lähteä reissuun ! Ennen kaikkea meidän reissu on tosi halpa ja opiskelija ystävällinen niin kohteen kuin lentojen puolesta, sopii mulle hyvin.
bremen1 Kesäloma alkoi ja mä selailin Ryan airin lentoja. 25 eurolla lähtis halvimmat, ne ei paljoo lompakkoo rasittais. Tiedossa oleva matka antoi motivaatiota kesätöihin, sillä rahat oli tarkoitus laittaa matkakassaan. Synttärirahatkin meni samaan rahastoon. Antin lomasta ei ollut vielä tarkempaa tietoa, joten lentoja ei päästy heti loman alettua varaamaan. 
bremen3 Aikaa kului ja lennot kallistuivat. Mua alkoi huolettaa, ettei mun unelmamatka toteutuisikaan, koska lomasta ei vieläkään ollut tarkempaa tietoa. Kolme viikkoa sitten tuli tieto lomasta- mä varasin pikimmiten meille mummon avulla lennot ja niin meidän matkapäivät varmistuivat: 23.7-28-7. Meno matka taittuu illalla kahdeksan jälkeen ja takaisin tullaan aamu kuudelta. Meille jää neljä kokonaista päivää pieneen seikkailuun. 
ööööö2 Nyt matkaan on kuusi päivää ja mun innostus senkun kasvaa ! Vaatteet matkalle on valittu, kaupungin kartta tutkittu suurennuslasin kera ja kaupungin parhaat ravintolat ja kauppakeskukset googletettu. Lentäminen on aina yhtä jännittävää, vaikka itse olen lentänyt toistakymmentä kertaa. Meidän matkan ohjelmaa ei ole- me mennään fiiliksen mukaan ! Toki korvan takana on muutamia kivoja paikkoja jos niikseen tulee, mutta ohjelmaa ei ole. Haluan nauttia rennon ja jännittävän kaupunkiloman ihan fiilispohjalta ja iloisella mielellä:) Miltäs meidän matka kuulostaa ? Onko siellä ruudun toisella puolella vietetty tai aikeissa viettää kesäloma reissua ?
Untitled
2 kommenttia on "Off to Bremen"

Kiitos kaikista kommeteista :)!