Top Social

Not a miracle, just makeup

lauantai 18. huhtikuuta 2015
PicMonkey Collage2
Moikka kaikki ja rentouttavaa lauantaita! Niinkuin kaikki täällä varmasti tietävät, mä oon meikkien suurkuluttaja. Miksikö? Yksinkertaisesti koska mä rakastan meikkaamista! Voisin käyttää tuntikausia meikkipöydän äärellä viimeistelemässä, korjailemassa ja hiomassa meikkiä. Melkein mikään muu (paitsi tietenkin täydelliset ja halvalla löydetyt kirppisvaatteet) ei tee mua yhtä innostuneeksi, kuin uutuus meikkipaletti tai kauan himoittu huulipuna. 

Miksikö mä sitten rakastan meikkaamista? Se on mulle vähän niinkuin taidetta. Nykyään silloin, kun mun tekee mieli päästää luovuus valloilleen, istahdankin meikkipöydän ääreen sen sijaan, että ottaisin kynän ja piirustuslehtiön esille, vaikka sitäkin tosin sattuu. Meikkaamisessa pätee samat säännöt, kuin ihmisen kasvojen piirtämisessä. Varjostusten ja poskipunan paikka on nähtävä ja meikkivoiteelle sopiva levitystekniikka tunnettava. vähän kuin maalatessakin ihon värin sekoittaminen on osattava ja tiedettävä ja nähtävä, mihin varjot kasvoilla lankeavat ja milloin niitä on syytä korostaa ja milloin ei. Sopivien värien arvoiminen ja kokeileminen on hauskaa puuhaa! 

On hauskaa nähdä, mihin pystyy aivan toisenlaisessa taiteilussa. Joskus tulee tehtyä niitä kokeiluja, mitkä osoittautuvatkin huonoiksi, mutta niinhän piirtäessäkin käy, jos uskaltaa poistua omalta mukavuusalueelta. Naaman voi aina putsata tai paperin heittää roskiin. Mulle meikkaaminen ei ole vain kaunistautumista ja laittautumista, sillä mulle ei todellakaan ole ongelma lähteä kouluun ilman meikkiä tai ottaa selfie meikittömästä naamasta. Itse nautin kuitenkin suuresti siitä hetkestä, kun saan kaikessa rauhassa istahtaa aamulla meikkipöydän ääreen ja kysyä itseltäni kysymyksen: "mitäs tänään tehtäis?" 

Meikki ei ole mulle tapa peittää tai piilottaa omaa itseäni, vaan päin vastoin tuoda omaa persoonaani ja parhaita puoliani esiin. Tiedän paljon ihmisiä, jotka meikkaavat koska "on pakko", itse kuulun niihin, jotka meikkaavat koska haluavat ja nauttivat siitä. Se on sääli, koska kaikkien pitäisi saada olla sellaisia kuin ovat ilman paineita ulkonäöstä tai varsinkaan meikittömästä naamasta. Tosin saahan sitä meikata vaikka ei niin osaisikaan tai siitä nauttisi. Joitakin meikittömyys kuitenkin tosiaan pukee! Mun tyyliin se ei kuitenkaan 99% päivistä sovi, ja tykkään tuoda omaa tyyliäni tällä tavalla esiin. Ihailen niitä, jotka osaavat meikata taitavasti, mutta myös niitä jotka uskaltavat kulkea päivästä toiseen ilman meikin meikkiä. 

Eli miksikö meikkaan? Koska en vain meikkaa, vaan toteutan itseäni ja tuon persoonaani esiin. Tässä eilisen meikki olkaa hyvät, itse pidin siitä kovasti:)


PicMonkey Collage3 DSC_0402 PicMonkey Collage
Untitled
4 kommenttia on "Not a miracle, just makeup"
  1. Olet niin kaunis! :)

    http://more-than-we.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Voi kiitoksia Heidi, niin sinäkin:)!!

    VastaaPoista
  3. Oih miten ihana meikki! Toi huulipuna on tosi kivan sävyinen :)

    VastaaPoista
  4. Paljon kiitoksia:)! Mäkin tykkään siitä hirmuisesti!

    VastaaPoista

Kiitos kaikista kommeteista :)!