Top Social

Treenikevät

torstai 9. huhtikuuta 2015
DSC_0455
Heipä hei kaikille ja mukavaa torstai-iltaa!
Niinkuin instagramin puolella ja täällä blogissakin olen ohi mennen maininnut, mun kuntosaliharrastus on sai hieman uutta tuulta siipien alle tammikuussa, kun aloitin treenaamisen Elixia Kalevassa. Ensinnäkin, olen ollut tyytyväinen niin kuntosaliin, kuin henkilökuntaan ja muihin tiloihinkin. Ainoana miinuksena tammikuussa ollut ruuhka esimerkiksi pt aikaa varatessa. Aluksi ajattelin, että vuosijäsenyys ei ole mulle, sillä en halua sitoa rahojani mihinkään niin pitkäksi aikaa, ties mitä voi vuodessa tapahtua niin elämässä kuin vaikkapa asumispaikan suhteen. Äiti kuitenkin rohkaistui ja otti meille tammikuussa vuosijäsenyydet- reiluun kolmeen ensimmäiseen kuukauteen en ole katunut sitä päivääkään. DSC_0405 DSC_0428
Miksi mä sitten treenaan?
Lukion alussa mulla oli kiireinen elämä uuden koulun ympärillä ja tanssiharrastuksen päätin jättää niin ryhmän lopettamisen, kuin kouluun satsaamisenkin takia. Sillä hetkellä intoa uuden ja mun mieltymysten mukaisen ryhmän etsimiseen ei ollut, joten jätin tanssin suosiolla taakseni. Voihan sen aina aloittaa uudestaan jos siltä tuntuu, mitään ei ole kiveen kirjoitettu. Pian kuitenkin löysin itseni koulun kuntosalilta huhkimasta, ilmeisesti tekemättömyys ei sopinut mulle ja halusin haastaa itseäni ja kroppaani. Ja niin uskon edelleen. Mun kroppa vaatii jotain ärsykettä, haasteita ja energian purkamista. Se voisi olla mitä tahansa liikuntaa, mutta miksi en tekisi sitä mistä pidän? Voimaharjoittelu tuottaa mulle hyvää mieltä ja oloa. Lenkkeily on ollut jonkun aikaa taaksepäin mulle hyvä kaveri, mutta enää en ole innostunut siitä. Minuutin välein kellon katsominen lämmittely hölkässä jo kertoo sen. ettei se ole mieluisaa. En toki halua sulkea sitä pois, voi tulla vielä päivä jolloin vaadin päästä lenkille. Vaikka rakastin ja rakastan edelleen tanssimista, olen huomannut, että mun on tältä erää hyvä jättää se luova puoleni kynälle ja paperille, ei mun kropalle. Aika saa kuitenkin näyttää, löydänkö tanssin vielä uudelleen.  DSC_0448 DSC_0421
Tulosten saaminen on innostavaa. Se on mahtava fiilis, kun jaksaakin vielä muutaman lisää, tai entiset painot tuntuvat kevyiltä. Uusin liikkeiden kokeileminen on hauskaa ja treenin jälkeinen tutina jaloissa tuo hymyn huulille. Onnistumisen tunteet palkitsevat, lajissa kuin lajissa. Tärkeintä on energinen olo ja hyvä fiilis!

Eilen kävin ensimmäisessä personal trainer-tapaamisessani ja oli hauskaa saada itsestään vielä hieman enemmän irti. Toisen päivystäminen vierellä, kannustaminen ja ohjeistaminen auttaa saamaan itsestään sen 100% ja treenistä jäi hyvä maku suuhun. Parin viikon sisään varataan mulle toinen aika, joka mulla on jäljellä jäsenedustani. Hiotaan tekniikasta timanttia ja laitetaan vipinää kinttuihin! En malta odottaa!
DSC_0450 Millaisia fiiliksiä siellä ruudun toisella puolella on treenaamisesta? Mikä maistuu ja mikä ei? Energistä loppuviikkoa kaikille:)!
Untitled

Post Comment
Lähetä kommentti

Kiitos kaikista kommeteista :)!