Top Social

Love yourself

sunnuntai 3. huhtikuuta 2016
Start living your best life -blogissa haastettiin jokainen pysähtymään hetkeksi ja miettimään omia hyviä puoliaan ainaisen kritisoimisen sijaan. Mielestäni ei ole mitään parempaa keinoa kasvattaa itsetuntoaan, kun miettiä rehellisesti, mistä pitää itsessään. Moni potee itsekehusta huonoa omatuntoa -aivan turhaan! Mielestäni ihmiset ovat itselleen aivan liian julmia, eikä itsekehua yleisesti hyväksytäkään. Asioista kuuluu puhua niiden oikeilla nimillä: jos pidät hiuksistasi, mikset voisi sanoa sitä ääneen. Tänään aion kertoa kymmenen asiaa, joista pidän itsessäni, yhtään niitä vähättelemättä.
DSC_0048

1. Hymy
Mielestäni omaan valloittavan hymyn. Hymy on paras asusteeni, enkä ole koskaan pelännyt käyttää sitä. Kuten olen kertonut ja jotkut saattavat muistaa, olen käynyt kymmenisen vuotta läpi oikomishoitoa, ja vihdoin hammasrivistöni alkaa olla kunnossa ja näillä hampailla onkin vihdoin helppo hymyillä. Mielestäni jokaisen kuuluisi uskaltaa näyttää hammasrivistöään!

2. Elämänasenne
Olen päättäväinen luonne, enkä anna pienien esteiden hidastaa matkaani. Vaikka joskus lannistunkin  hetkittäisesti, palaan hyvin nopeasti jaloilleni aina vain tulistuneempana ja motivoituneempana. Minulla on tapana katsoa maailmaa realistisesti, mutta silti suurella taistelutahdolla.

3. Iho
Olen tyytyväinen ihooni, koska se on aina ollut hyväkuntoinen. Päänahkani iho ei voi aivan yhtä hyvin, mutta se on pieni asia verrattuna sileään ihoon esimerkiksi kasvoilla. Kaikista parasta on se, että meikit pysyvät hyvänä koko päivän ilman sen kummempia toimenpiteitä.

4. Aikaansaava luonne
Olen sellaista tyyppiä, etten viihdy hetkeäkään aloillani. Haluan kokoajan toimittaa asioita, ja monena vapaapäivänä kyllästyisin varmasti kuoliaaksi, ellei Antti saisi minua pysähtymään hetkeksi aloilleni. Kotipäivät eivät ole lainkaan mua varten, vaan viihdyn touhun ja energisen tekemisen keskellä.

5. Luovuus ja ongelmanratkaisukyky 
Minulla on vilkas mielikuvitus, ja rakastankin erilaisia "ongelmia", joissa pääsen käyttämään luovuuttani ja samalla keksittymään intensiivisesti tehtävään. Koenkin olevani hyvä juuri luovuutta ja kekseliäisyyttä vaativissa tehtävissä. 

6. Rohkeus 
Olen luonteeltani sellainen, että tartun uusiin tilaisuuksiin rohkeasti, enkä yleensä ajattele pahinta, mitä voisi tapahtua. En myöskään pelkää tuoda mielipidettäni julki, tai pelkää joutumista arvostelun kohteeksi esimerkiksi pukeutumisessani tai luonteen piirteiltäni. 

7. Herkkyys
Vaikka en välttämättä vieraan silmin vaikuta herkältä ihmiseltä, todellakin olen sitä. Vaikka joskus otankin kaikki maailman murheet omille harteilleni, pidän herkästä luonteestani. Ilahdun ja tulen surulliseksi helposti ja saatan tirauttaa pari kyyneltäkin -ilosta tai surusta. 

8. Avoimuus ja rehellisyys
Kuten jo mainitsin, haluan puhua asioista niiden oikeilla nimillä ja suoraan, ja olenkin luonteeltani hyvin avoin. Minun on helppo kertoa ihmisille tunteistani. En myöskään pysty olemaan epärehellinen: minulla on niin voimakas omatunto, joka heristää sormeaan heti, jos olen lipsumassa totuudesta. Pidän siitä luonteenpiirteestä itsessäni.

9. Empaattisuus
Minun on helppo asettua toisen ihmisen asemaan ja tunnen ihmisiä kohtaan helposti empatiaa, vaikka emme olisikaan tuttuja. Arvostan empaattisuutta myös muissa ihmisissä, miksi en siis itsessäni.

10. Vastuuntunto
Haluan ottaa vastuun tekemistäni asioista ja sanoistani, ja seistä ainaa 100 prosenttisesti niiden takana. Omasta mielestäni olen hyvä ottamaan vastuuta omista tehtävistäni. Olen mielestäni pienestä pitäen oppinut hyvin, kuinka asiat hoidetaan ajallaan ja parhaan kyvyn mukaan, ja että ilmaiseksi ei tässä maailmassa saa mitään.

Teidän vuoronne: mitä rakastat itsessäsi?
kommentti
Post Comment
Lähetä kommentti

Kiitos kaikista kommeteista :)!