Top Social

Arkkitehti vai matikan opettaja?

lauantai 2. heinäkuuta 2016
mint outfit
mint outfit
blazer H&M (2nd hand)
dress H&M
sneakers Andiamo (new!)
clutch Vila 
earrings Primark
wristlet 2nd hand
necklace from my bf
mint outfit
mint outfit
white sneakers
mint outfit
mint outfit
outfit pics by Vilma Lehtovaara

Heippa! Ostin tällä viikolla uudet söpöt kengät, mutta minulla on teille paljon tärkeämpää asiaa (vaikka kengät ovatkin oikeat kaunottaret). Eilen julkaistiin vihdoin kuluneen kevään yhteishaun tulokset, ja aamulla säntäsin päivittämään Opintopolkua, josko tulokset olisivat jo nähtävillä. Ja jotainhan siellä oli: kuudes varasija arkkitehtuuriin, mutta tietoa muista hakukohteista ei vielä ollut. Jännittynein mielin lähdin töihin: onkohan mulla opiskelupaikkaa?

Päivä kului jännittäen. Spekuloimme autossa matkalla kotiin tuloksia mummoni ja siskoni kanssa, ja mieleni oli vallannut pieni epätoivo. Kotona kiidin tietokoneen ääreen ja ruudulla odottikin iloinen yllätys, olen nimittäin päässyt opiskelemaan matemaattisten aineiden opettajaksi ja diplomi-insinööriksi Tampereen teknilliseen yliopistoon. En olisi ikinä uskonut! Matikan ja kemian pääsykokeista ei jäänyt hyvää fiilistä, vaan ennemminkin ajattelin, että tulipahan ainakin yritettyä. Ja onneksi yritin! Tänään tutkailin tuloksia tarkemmin, ja huomasin, että olin tullut valituksi pääsykokeen perusteella, eli kokeet olivatkin menneet paljon odotuksia paremmin.

Ongelmani on tällä hetkellä epätietoisuus ja epävarmuus siitä, kumpi paikka kiinnostaa minua enemmän. Voin toki jäädä arkkitehtuurin jonoon ja hyväksyä opettajapaikan, jos en pääse peruutuspaikoille, mutta minulla ei ole mitään hajua, kuinka monennelta peruutuspaikalta on edes mahdollista päästä kyseiseen koulutukseen. Toisaalta jos hyväksyn opettajapaikan, jään ikuisesti miettimään olisinko päässyt arkkitehtuuriin peruutuspaikaltani. Toisaalta taas en haluaisi elää epätietoisuudessa ja odotella peruutuspaikkoja. Kumpi paikka minua oikeastaan edes kiinnostaa enemmän? 
Post Comment
Lähetä kommentti

Kiitos kaikista kommeteista :)!