Top Social

Askel kohti parempaa hyvinvointia ja itsetuntoa

lauantai 13. toukokuuta 2017
P5130261

Mulla oli perjantaina viimeinen tentti, ja nyt päästään vihdoin ansaitulle kesälomalle (viikoksi ennen kuin työt alkavat) ja ilmassa onkin jo ihanaa kesänodotusta. Kesänodotusta varjostaa kuitenkin muutama murhe, joista yksi on minä itse -Tyytymättömyys omaan itseeni. 

P5130231
P5130299

Pohjustetaan hommaa vähän: olen aina ollut hoikka ja olen tottunut ostamaan aina sen vaatekaupan pienimmän mahdollisen vaatekoon. Olen tuntenut itseni niin hyvin, että olen tehnyt todella onnistuneita ostoksia täysin sovittamatta vaatetta -Osasinhan arvioida sopivuuden silmämääräisesti. Olen muutamia vuosia treenannut salilla, lähinnä lihaksenkasvatusmielessä, sillä halusin kroppaani hieman jäntevyyttä pienen siron keijukaisen sijaan. Tällaista treeniä on jatkunut jo vuosia, ja se on tuottanut tulostakin – Ja sehän tässä ahdistaakin.


Olen tietenkin syönytkin treenin mukaisesti, eli koko lailla paljon. Kuten tiedetään, eihän se lihas kasva ilman energiaa. Nyt ollaan kuitenkin siinä pisteessä, että minusta on tullut täysin erikokoinen kuin ennen, johtuen sekä tulleesta lihaksesta että sen päälle tulleesta ”ylimääräisestä”. Koko ei sinänsä ole minulle ongelma, mutta ongelma on se, etten enää tunne itseäni. En ole tällä hetkellä sellainen versio itsestäni, mikä haluaisin olla. Olen toki osittain tyytyväinen syntyneeseen muutokseen, mutta en ole vielä valmis (vaikka oikeastaan kukapa olisi koskaan valmis). 

P5130276
P5130213

Haluan jatkaa toiseen suuntaan, sillä tyytymättömyys omaan ulkonäkööni painaa minua päivittäin. Siitä on tullut ongelma. Ongelma ei ole pieneksi jääneet vaatteet, vaan se, että minusta ei tunnu minulta. Itsetuntoni on alkanut kärsiä tästä, joten otin itseäni niskasta kiinni, ja halua palauttaa takaisin sen Emman, jonka aiemmin tunsin. Niinpä ostin uuden kuntosaliohjelman ja ruokavalio-ohjeet ammattilaiselta.


Mikä on sitten tavoitteeni? Haluan olla taas se Emma, josta pidän. Haluan apua ammattilaiselta, sillä itse suunnitteleminen tuntuu tällä hetkellä harhailulta ja ikuiselta etsiskelyltä. Haluan, että suunnitelman tekee sellainen ihminen, jolla on enemmän tietoa kuin minulla. En usko, että moni on huomannut minussa suuria muutoksia viime aikoina, mutta se, mitä itse tunnen, on tärkeämpää. Tärkeintä on, että voin taas olla ylpeä itsestäni ja rakastaa itseäni, sillä tällä hetkellä se on useammin inhoa kuin rakkautta.

P5130292

Kesäloma on hyvä aika aloittaa muutos, ja odotan innoissani tulevaa, ja toivon, että löydän taas itseni tulevien kuukausien aikana. Ensin vietän ensiviikon alussa muutaman päivän Tallinnassa Antin kanssa minilomalla, jonka jälkeen pistän niin treenit kuin ruokailutkin uuteen uskoon. Epäonnistuminen tietenkin pelottaa, mutta se, mitä voin saada, on sen arvoista. 


Päivän asu:
Bombertakki Gina Tricot, 2nd hand
mekko H&M, 2nd hand
laukku Guess
kengät Nike, 2nd hand
kaulakoru H&M
korvakorut Primark


Asukuvat ottanut Vilma Lehtovaara
4 kommenttia on "Askel kohti parempaa hyvinvointia ja itsetuntoa"
  1. Tää teksti osui muhun hyvin, nimittäin painin täsmälleen saman ongelman kanssa! Toivottavasti pääset tavoitteeseesi, tsemppiä sulle. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon tsempistä Johanna, teen parhaani ❤ kiva kuulla, että teksti upposi, tsemppiä myös sulle!❤

      Poista
  2. Ihan superkiva asu, aivan ihana toi mekko!!😍 Ja hei paljon tsemppiä myös!

    VastaaPoista

Kiitos kaikista kommeteista :)!