Top Social

Rentoutumisreissu Tallinnaan

perjantai 19. toukokuuta 2017
Moikka ja hyvää viikonloppua! Tämä viikonloppu onkin näillä näkymin lomani viimeinen viikonloppu, sillä työt alkavat ensi maanantaina. Jännittää jo hiukan mennä uuteen työpaikkaan! Tällä viikolla meillä oli kuitenkin Antin kanssa yhteisiä vapaapäiviä, joten päätimme lähteä pienelle reissulle, koska kesällä tilaisuutta ei välttämättä enää tule tämänkään vertaa.

Reissu piti rajoittaa kolmeen päivään Antin töiden ja minun opettajan pedagogisten opintojen pääsykokeen vuoksi, joten näimme parhaaksi vaihtoehdoksi ensin yksi yö ja sitä edeltävä ilta laivalla, ja seuraava päivä Tallinnassa ja yksi yö hotellissa siellä. Tämä vaihtoehto tuntui noille kolmelle päivälle juuri sopivalta niin hintansa, pituutensa kuin rennon ohjelmankin puolesta. Juuri passeli kesän aloitusloma!

Kamera oli reissussa mukana, mutta kaivoin sen esiin oikeastaan vain asukuvia varten. On mukavaa välillä vain olla ja unohtaa kuvaaminen kokonaan. Rentoutumista vartenhan tämä reissu oli, joten siksi jätin kameran laukkuun ja saatte tyytyä nyt kännykkäkuviin, joita tuli napsittua silloin tällöin kun muistin, haha!

M/S Silja Europa

Matkustimme Tallinnaan ja yövyimme Silja Europalla, joka on kyllä mielestäni ihan kiva laiva. Laiva lähti illansuussa Helsingistä, ja ilma oli kyllä mitä mahtavin! Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta, joten kannella oli ihanaa katsella, kun laiva lähti satamasta. Takillekaan ei ollut tarvetta kannella, ihanaa kun kesä tulee! Aikamme kannella paistateltuamme menimme syömään yhteen laivan ravintoloista (nimeä en kylläkään muista), ja molemmat päädyimme tilaamaan kerrassaan herkulliset kana-caesar salaatit. Kyseisestä salaatista tuli oikea vitsi reissullamme, koska caesar salaatteja minun tuli nautittua peräti kolme annosta!

Ilta laivalla tuli vietettyä katsellen kerrassaan upeaa auringonlaskua ja laivan saapumista Tallinnaan. Löysimme laivan ylimmästä kerroksesta mukavan paikan istuskella ja katsella maisemia, tämä oli ehkä reissun parhaita hetkiä. Olo oli ihanan kiireetön! Juuri sitä, mitä reissulta lähdinkin hakemaan -yhteistä aikaa rennoissa tunnelmissa.

Tallinna shoppailut

Lähdimme laivasta aamupäivällä metsästämään jotakin aamiaista, jota onnistuimme löytämään Vanhasta kaupungista. Aamupäivä ja päivä kuluivat kaupungissa kierrellessä, ensin Vanhaa kaupunkia kierrellen, jonka jälkeen suuntasimme ostoskeskuksiin shoppailemaan. Takkimetsästyksessä minua onnisti vihdoin vaaleanpunaisen "mokkapintaisen" takin kanssa, joka poikkeuksellisesti on minulle jopa täydellisen sopiva. Kävimme hotellilla päivällä viemässä huoneeseemme tavaroita, ja päätimme samalla syödä hotellin ravintolassa. Hotellimme oli tosiaan aivan terminaalia vastapäätä sijaitseva Seaport Hotel, jolle kyllä pisteet loistosijainnista. Illemmalla menimme vielä kiertelemään kauppoja, ja pitihän turistina mennä Sadamarketissakin käymään, josta mukaan tarttuivat hauskat t-paidat. Heitimmekin ennen sinne menoa vitsin, että "Ostetaan jotkut hassut t-paidat", ja niinhän siinä kävi :D Kyllä joskus pitää vähän hassutella!

Vapiano Tallinna

Antin siskon suosituksesta päätimme syödä illallisen Vapianossa, jossa olikin hieman poikkeuksellinen järjestely. Sisään mentäessä asiakas saa kortin, ja ruoan saa tilata miltä tahansa kokeista avokeittiöstä ja katsella, kun ruoka valmistetaan. Lähtiessä kortille "ladatut" ruoat maksetaan kaikki kerralla. Ideana ihan hauska! Tosin olin juuri tuolloin niin väsynyt ja nälkäinen, ettei minua oikeastaan kiinnostanut, mitä ruokaani laitettiin, kunhan sain ruokaa, haha :D Olinkin siis varmasti epämiellyttävä asiakas. Ravintolan sisustus oli mieleeeni, sillä yrtit kasvatettiin itse ravintolan puolella.

Sport Bar Tallinna satama

Illalla pienen huilaustauon jälkeen emme jaksaneet enää lähteä pois satamasta, joten poikkesimme katsomaan Suomen peliä sataman Sport Bariin. Auringonlasku oli jälleen upea! Päätin tilata kiekkoevääksi myös oikean suussasulavan suklaafondantin, joka on kyllä herkullisin jälkiruoka, minkä olen hetkeen syönyt!

Seuraavana päivänä lähdimme kohti Helsinkiä uudella Megastarilla, jonka jälkeen bussilla Tampereelle. Reissu oli kyllä onnistunut aloitus tälle kesälle!
2 kommenttia on "Rentoutumisreissu Tallinnaan"

Kiitos kaikista kommeteista :)!