Top Social

Fuksivuoteni TTY:llä

tiistai 11. heinäkuuta 2017
fuksivuosi TTY:llä

Näinä päivinä on kulunut vuosi siitä, kun otin opiskelupaikan vastaan TTY:llä. Muistan, kuinka jännittynyt, mutta odottava olo silloin oli: mietin, olenko tehnyt oikean valinnan, kun otin paikan teknis-luonnontieteellisellä vastaan sen sijaan, että olisin jäänyt katsomaan kaikki kortit arkkitehtuurin kanssa. Vuoden jälkeen voin sanoa, että ei kaduta sitten lainkaan.

fuksivuosi TTY:llä
fuksivuosi TTY:llä

Kuten jo silloin mietin, kaikenlaista taiteilua voin edelleen harrastaa vapaa-ajalla, olen tällä hetkellä nimittäin ihan hurahtanut omaan alaani. Ensimmäisen korkeakouluvuoteni aikana olen jollain tapaa löytänyt itseni. Tiedän mitä haluan, ja uskon, että ala on minulle oikea. Olo on jollain tapaa hyvin helpottunut: luennoille meneminen ei tunnu väsyttävältä, sillä tällä hetkellä oikeastaan palan halusta oppia uutta. Vuoden aikana olen saanut hieman käsitystä, kuinka siistejä juttuja voin tulevaisuudessa päästä tekemään, mikä inspiroi aivan valtavasti jatkamaan.

Olen päässyt myös haastamaan itseäni toden teolla. Matikan ja kemian parissa kurssit ovat tuntuneet suhteellisen helpoilta, mutta fysiikassa olen saanut testata itseäni oikein kunnolla. Fysiikkaahan en ole opiskellut lukiossa, joten sen maailma oli minulle vuosi sitten aivan vieras. Nyt olen suorastaan innoissani, ja taidan ottaa fysiikan toiseksi sivuaineekseni, ja jopa hylätä kemian, joka minut oikeastaan auttoi sisään koko kouluun. Niin paljon fysiikka minua innostaa tällä hetkellä, ja ole valmis tekemään sen eteen töitä. Olen saanut aineen opiskelusta myös uskoa itseeni: pystyin tähän ihan kuten muutkin heikolla ennakkotietämyksellä, joten miksi en jatkossakin kokeilisi jotain minulle aivan uutta. Vain taivas on rajana!

fuksivuosi TTY:llä

Lisäksi olen päässyt mukaan aivan uskomattoman mahtavaan yhteisöön, ja saanut lukuisia uusia ystäviä. En tiedä, olisinko voinut missään muualla voinut löytää yhtä hienoa porukkaa. Se tunnelma, mikä meillä oli, ja on toivottavasti edelleen fuksien kanssa, on todella siistiä. Yhdessä tekeminen on ollut todella antoisaa, eivätkä laskaritkaan tunnu niin tuskaisilta, kun niitä on tekemässä kaveriporukan kanssa. Aina on joku, jonka kanssa voi laittaa hynttyyt yhteen ja ryhtyä laskemaan. Se on todella innostavaa! 

fuksivuosi TTY:llä

Kaiken kaikkiaan vuosi on ollut yksi elämäni parhaimmista, mutta samalla raskaimmista. Välillä hommia on tullut tehtyä viikko tolkulla aamusta iltaan, mutta välillä on taas vedetty rennommin ja pidetty vain hauskaa -Upea fuksivuosi siis kokonaisuudessaan.

Lukeeko tätä tulevia teekkareita? Mun puolesta tervetuloa TTY:lle!
Post Comment
Lähetä kommentti

Kiitos kaikista kommeteista :)!